Distributieketting problemen bij Opel turbomotoren

Distributieketting problemen bij Opel benzine en diesel turbomotoren

Perikelen met distributieketting Opel: voor ons oplosbaar probleem!

Zoals weinig anderen verstaat Opel de kunst om betaalbare en kwalitatief goede auto’s te ontwikkelen. Maar zoals zo vaak, heeft ook Opel soms last van overgevoelige motoren. Een voorbeeld zijn de problemen met de distributieketting in verschillende typen motoren. Hoewel de distributieketting in theorie onderhoudsvrij is, komt het in de dagelijkse praktijk helaas vaker voor dat de ketting oprekt, overslaat of zelfs breekt.

Distributieketting problemen zijn van toepassing op de volgende Opel modellen:

  • Turbobenzinemotorcodes o.a.:
    B10XFT Opel Corsa E
    B10XFL Opel Adam en Astra K
    B14XFT Opel Astra en Opel Mokka
  • Turbodieselmotorcodes o.a.:
    B16DT/B20TD:
    Astra J, Astra K, Insignia, Meriva, Mokka, Zafira

Weet u niet zeker of uw auto er bij staat c.q. of hij ook dit probleem heeft? Schroom niet en neem contact met ons op. We voorzien u graag van advies!

0345 570 780

Meest voorkomende problemen bij de Opel turbomotoren:

Opgerekte distributiekettingOvergeslagen of gebroken distributieketting

Opgerekte distributieketting

Wat merk ik van een opgerekte distributieketting?

Een opgerekte ketting is herkenbaar aan het ratelend, slepend of klapperend geluid bij het starten of optrekken. In het begin nauwelijks waarneembaar maar geleidelijk aan is het altijd duidelijk hoorbaar. Vaak gaat dit gepaard met slecht stationair lopen en/of vermogensverlies. Ook het waarschuwingslampje voor de motor is een belangrijke aanwijzing.

Tijd voor actie! Doorrijden is namelijk niet zonder risico; een uiterst kostbare motorschade ligt op de loer! Wanneer de distributieketting namelijk een tand van het tandwiel overslaat of zelfs breekt, gaan de kleppen op het verkeerde moment open. In het ergste geval raken de kleppen de zuiger. Gescheurde kleppen, kapotte zuigers en zelfs verbogen drijfstangen kunnen het gevolg zijn! Laat je distributieketting vervangen.

De oorzaak van een opgerektedistributie ketting

Soms is het te wijten aan slijtage, soms aan een haperende kettingspanner. Vaak is het echter een combinatie. In het ergste geval slaat ketting één of meerdere tandjes over of breekt zelfs. Gelukkig kunt u dat voorkomen door direct contact met ons op te nemen! Hoewel ‘leeftijd’ een rol speelt zien we helaas ook auto’s met relatief weinig kilometers (al vanaf 50.000) met dit probleem.

Onze oplossing voor een opgerekte distributieketting

Technisch Servicecenter De Betuwe is gespecialiseerd in dit soort motorschades. Speciaal voor dit probleem hebben we een uniek aanbod:

  • We vernieuwen de distributieketting, de geleiderails en de spanner;
  • We vernieuwen alle afdichtingen die er deel van uitmaken;
  • We vervangen de motorolie inclusief het oliefilter;
  • Wij vernieuwen de koelvloeistof;
  • We wissen het foutgeheugen en lezen alle componenten opnieuw in

Uiteraard maken we bij deze reparatie alleen gebruik van originele Opel-onderdelen.

Technisch Servicecenter De Betuwe heeft veel ervaring in het uitvoeren van deze reparatie en kan deze daardoor tegen een zeer gunstig tarief aanbieden.

Mijn probleem verhelpen
Opel opgerekte distributieketting turbomotoren

Ophaal- en brengservice

Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer

ophaal- en brengservice TechServiceCenter de Betuwe

Onze prijzen

  • 1.0/1.4 turbobenzinemotoren: € 1.649 incl. BTW (€ 1.363 excl. BTW)*
  • 1.6/2.0 turbodieselmotoren: € 2.849 incl. BTW (€ 2.355 excl. BTW)*

De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Graag verlengen wij deze termijn. Voor de mogelijkheden en tarieven zie: garantie.
Op alle door TSC De Betuwe uitgebrachte offertes en aan haar verstrekte opdrachten zijn de algemene voorwaarden van TSC De Betuwe van toepassing.

* Dit aanbod geldt uiteraard alleen voor voertuigen waarbij de distributieketting nog intact is en niet is overgeslagen. Mocht dit onverhoopt wel het geval zijn, dan maken we na een diagnose graag een offerte.

0345 570 780

Lees hier een van onze uitgelichte reviews

Ad beoordeelt ons met:

"Distributieketting Opel gebroken bij 80.000 km!!"

Volgens de garage waar ik normaal kom, was de motor afgeschreven, reparatie zou onmogelijk zijn. Enige alternatief een ruilmotor. Dat werd een dure grap inclusief het werkplaats tarief. Op internet gezocht en wat rondgebeld, en toen ben ik gewezen op TSC de Betuwe.

Gebeld met Peter, en de prijs die hij opgaf (gegarandeerd) was veel minder als dat mijn garage opgaf. Meteen een afspraak gemaakt en super geholpen. Auto is opgehaald, en ik kon voor minimale kosten een soortgelijke auto meekrijgen om mijn werkzaamheden als zzp er toch te kunnen uitvoeren. Top geregeld en top uitgevoerd. Rij nu al enige tijd zonder enig probleem. Peter en zijn team verdienen een pluim voor het gehele traject. Nogmaals bedankt.

Lees meer!

distributieketting gebroken opel

Overgeslagen of gebroken distributieketting

Wat merk ik van een overgeslagen of gebroken distributieketting?

De distributieketting kan zover oprekken, dat de ketting een tandje verspringt. De kleppen gaan dan op het verkeerde moment open. Wat u merkt is een slecht lopende motor. Soms raken de kleppen de zuiger met serieuze motorschade als gevolg; kromme kleppen, kapotte zuigers en zelfs verbogen drijfstangen. De ketting kan echter ook breken, met alle (schadelijke) gevolgen van dien!

Ik wil een specialist spreken

Oorzaak overgeslagen of gebroken ketting

Soms is het te wijten aan slijtage, soms aan een haperende kettingspanner. Vaak is het echter een combinatie. In het ergste geval slaat ketting dus één of meerdere tandjes over of breekt volledig!

Oplossing gebroken of overgeslagen distributieketting

Voor deze motorschade hebben we een uniek aanbod:

  • We vernieuwen de distributieketting, de geleiderails en de spanner;
  • We vernieuwen alle afdichtingen die er deel van uitmaken;
  • We vervangen beschadigde kleppen en de klepdekselpakking;
  • We vervangen de motorolie inclusief het oliefilter;
  • Wij vernieuwen de koelvloeistof;
  • We wissen het foutgeheugen en lezen alle componenten opnieuw in

Uiteraard maken we bij deze reparatie alleen gebruik van originele Opel-onderdelen.

Technisch Servicecenter De Betuwe heeft veel ervaring in het uitvoeren van deze reparatie en kan deze daardoor tegen een zeer gunstig tarief aanbieden.

Een afspraak inplannen
Overgeslagen of gebroken distributieketting opel turbomotoren

Ophaal- en brengservice

Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer

ophaal- en brengservice TechServiceCenter de Betuwe

Onze prijzen

  • 1.0/1.4 turbobenzinemotoren: € 3.299 incl. BTW (€ 2.726 excl. BTW)*
  • 1.6/2.0 turbodieselmotoren: € 5.249 incl. BTW (€ 4.338 excl. BTW)*

De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Graag verlengen wij deze termijn. Voor de mogelijkheden en tarieven zie: garantie.
Op alle door TSC De Betuwe uitgebrachte offertes en aan haar verstrekte opdrachten zijn de algemene voorwaarden van TSC De Betuwe van toepassing.

* Wanneer bij schadeanalyse blijkt, dat er schade is aan de zuigers, cilinders, nokken en/of krukas c.q. klepsystemen, dan geldt daarvoor een meerprijs. In dit geval nemen we nemen we voor de reparatie contact met u op.

0345 570 780