Problemen met de Ford 1.5 Ecoboost motoren
Dat Ford al ruim 100 jaar ervaring heeft met de ontwikkeling van motoren bewijst de Ecoboost. Het getuigt van een allesbehalve traditionele aanpak. Om het kort samen te vatten: kleiner, lichter, minder verbruik, minder uitstoot, betere prestaties! Niet voor niets meerdere keren motor van het jaar!
Toch kennen alle Ecoboost-motoren een paar kostbare eigenaardigheden. Voor de meest voorkomende vindt u hier een beschrijving en een reparatie-aanbod.
De meest voorkomende problemen bij de Ford 1.5 Ecoboost motor
Koelvloeistofverbruik en/of oververhittingOnregelmatig lopen en vermogensverliesModellen Ford 1.5 Ecoboost
Elke druppel brandstof wordt door de EcoBoost optimaal benut. Dat is voor de 1.5 Ecoboost niet anders. Met indrukwekkende prestaties en een lage uitstoot steekt hij zelfs de 1.6 Ecoboost naar de kroon. Toch kent ook dit ‘powerhouse’ z’n minpuntjes…
88 kW/120 pk
135 kW/180 pk
119 kW/160 pk
133 kW/179 pk
118 kW/160 pk
110 kW/150 pk
Meest voorkomende motorcodes: M8DA M8DB M8DD M8DE M8MA M8MB M9DA M9DB M9DG UNCK UNCJ
Weet u niet zeker of uw auto er bij staat c.q. of hij ook dit probleem heeft? Schroom niet en bel! Ook dan voorzien wij u graag van advies!
Staat uw motortype er niet bij? Geen nood! Wij adviseren ook graag wanneer het gaat om:
- 1.6 Ecoboost (o.a. Fiesta ST, Focus, C-Max, S-Max, Kuga, Mondeo, Volvo V60, S60, V70, XC60) met dezelfde problemen als de 1.0 en 1.5 Ecoboost maar ook koolstofafzetting op de kleppen,
- 2.0 Ecoboost (o.a. Fiesta ST, Focus, Kuga, C-Max, S-Max, Mondeo, Galaxy, Edge, Explorer, Volvo V 40, V61.0, S60, V70, S80, Landrover Discovery Sport, Jaguar XE) koolstofophoping op de kleppen, problemen met de brandstofpomp/-filter
- 2.3 Ecoboost (o.a. Focus ST, Mustang, Explorer) oververhitting, koolstofafzetting kleppen, lekkende koppakking (Focus RS), defecte turbolader
Bel ons gerust voor een vrijblijvend advies!
Koelvloeistofverbruik en/of oververhitting Ford 1.5 Ecoboost
De 1.6 Ecoboost is een regelrechte probleemmotor waar het het koelprobleem betreft. Hoewel minder, is dit ook bij de 1.5. Ecoboost het geval. De oorzaak: hoge bedrijfstemperaturen gecombineerd met vaak geleidelijk verlies van koelmiddel en/of koolstofafzetting in de cilinders. De gevolgen zijn soms desastreus: ernstige motorschade waarbij we zelfs gesmolten zuigers en gescheurde onderblokken tegenkomen.
Waar moet ik op letten?
Vaak kondigen de problemen met Ecoboost-motoren zich vooraf aan doordat het koelvloeistofpeil daalt. Let op: dat kan zeer snel gaan! Acuut actie ondernemen omdat oververhitting tot ernstige motorschade kan leiden.
Herkent u dit beeld? Aarzel niet en neem direct contact op! Alleen zo kunt u ernstige motorschade voorkomen!
Oplossing TSC De Betuwe
Natuurlijk een vervelend maar gelukkig oplosbaar probleem! Technisch Servicecenter De Betuwe heeft veel ervaring in het uitvoeren van deze Ecoboost-reparatie en kan deze daardoor tegen een zeer gunstig tarief aanbieden.
Ophaal- en brengservice
Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer
Onze prijs
€ 5.549 inclusief btw
(€ 4.585 excl. btw)*
De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Deze periode kunt u desgewenst verlengen tot 2 jaar. Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.
Op alle door TSC De Betuwe uitgebrachte offertes en aan haar verstrekte opdrachten zijn de algemene voorwaarden van TSC De Betuwe van toepassing.
* Dit aanbod geldt uiteraard alleen voor voertuigen waarbij de distributieriem nog intact is en niet is overgeslagen, de motor nog niet oververhit is geraakt en de cilinderkop niet gescheurd is. Mocht dit onverhoopt wel het geval zijn, dan maken we na een diagnose graag een offerte.
Onregelmatig lopen en vermogensverlies Ford 1.5 Ecoboost
De 1.5 Ecoboost maakt gebruik van directe injectie, wat betekent dat de benzine direct in de cilinder wordt gespoten en verbrand. Hierdoor is dit typt motor gevoelig is voor koolstofafzetting op de kleppen. De luchtstroom naar de motor wordt daardoor beperkt.
Waar moet ik op letten?
Herkent u een van de volgende symptomen:
- Vermogensverlies (verminderde trekkracht)?
- Ruw of onregelmatig stationair draaiende motor
- Soms haperende motor?
- Stijgend olieverbruik?
Aarzel dan niet en neem direct contact op! Alleen zo kunt u ernstige motorschade voorkomen!
Oplossing TSC De Betuwe
Een onregelmatig lopende motor is een vervelend maar oplosbaar probleem! Technisch Servicecenter De Betuwe heeft veel ervaring in het uitvoeren van deze Ecoboost-reparatie en kan deze daardoor tegen een zeer gunstig tarief aanbieden.
Ophaal- en brengservice
Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer
Onze prijs
€ 4.249 inclusief btw
(€ 3.512 excl. btw)*
De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Deze periode kunt u desgewenst verlengen tot 2 jaar. Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.
Op alle door TSC De Betuwe uitgebrachte offertes en aan haar verstrekte opdrachten zijn de algemene voorwaarden van TSC De Betuwe van toepassing.
* Wanneer bij schadeanalyse blijkt, dat er schade is aan de zuigers, cilinders, nokken en/of krukas c.q. kleppen en klepsystemen, dan geldt daarvoor een meerprijs. In dit geval nemen we voor de reparatie contact met u op.