Problemen met de Ford 1.0 Ecoboost motor
Met de 1.0 Ecoboost sloeg Ford een aantal vliegen in een klap: een compactere motor die meer pk’s levert maar toch zuiniger en milieuvriendelijker is. Het geheim? Sterk gecomprimeerde lucht wordt gebruikt om de prestaties te ‘boosten’. Een geslaagde operatie zou je zeggen. Toch kent het blazoen van de Ecoboost een aantal smetjes…
Het betreft de volgende modellen van Ford
100 kW/140 pk
92 kW/125 pk
74 kW/100 pk
63 kW/85 pk
Weet u niet zeker of uw auto er bij staat c.q. of hij ook dit probleem heeft? Schroom niet en bel! We voorzien u graag van advies!
De meest voorkomende problemen bij de Ford 1.0 Ecoboost motor
Overbelasting of oververhittingOvergeslagen of gescheurde distributieriem'Slecht lopen' en oververhitting Ford 1.0 Ecoboost
De ‘boost’ is vaak ook aanleiding voor problemen. Door de hoge compressie kent de motor dito bedrijfstemperaturen. Daarnaast zijn de compacte motoren gevoelig voor overbelasting. Er hoeft dus maar iets fout te gaan …. Dat ‘iets’ kan een verlies van koelvloeistof zijn (bijvoorbeeld door haarscheurtjes in de cilinderkop), koolophoping in de cilinder/inlaatkanalen en/of verlies van vermogen.
Oververhitting leidt snel tot ernstige motorschade. Vaak uit zich dat in deels gesmolten zuigers, vastgelopen lagers of koelvloeistof in de olie.
Waar moet ik op letten?
Vaak kondigen de problemen met Ecoboost-motoren zich vooraf aan:
Herkent u een van deze symptomen? Aarzel niet en neem direct contact op! Alleen zo kunt u ernstige motorschade voorkomen!
Oplossing TSC De Betuwe
Hoewel overbelasting een vervelend probleem is, is het wel oplosbaar! Technisch Servicecenter De Betuwe heeft veel ervaring in het uitvoeren van deze Ecoboost-reparatie en kan deze daardoor tegen een zeer gunstig tarief aanbieden.


Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Tegen speciale tarieven kunnen wij ook een huurauto voor u inzetten. Bel voor een vrijblijvend advies een van onze experts.
Onze prijs
€ 3.149 inclusief btw (€ 2.602 excl. btw)*
* Dit aanbod geldt uiteraard alleen voor voertuigen waarbij de distributieriem nog intact is en niet is overgeslagen, de motor nog niet oververhit is geraakt en de cilinderkop niet gescheurd is. Mocht dit onverhoopt wel het geval zijn, dan maken we na een diagnose graag een offerte.
De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Deze periode kunt u desgewenst verlengen tot 2 jaar. Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.
Overgeslagen of gescheurde distributieriem
De Ecoboost kent nog een ander typisch schadebeeld: schade aan de distributieriem. Deze riem ‘loopt’ in olie. Dit is speciale olie waaraan weekmakers zijn toegevoegd. Het gebruik van andere olie draagt bij aan snelle uitdroging en verharding van de riem. Het gevolg: de riem droogt uit en scheurt!
Oplossing TSC De Betuwe
Hoewel overbelasting een vervelend probleem is, is het wel oplosbaar! Technisch Servicecenter De Betuwe heeft veel ervaring in het uitvoeren van deze Ecoboost-reparatie en kan deze daardoor tegen een zeer gunstig tarief aanbieden.


Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Tegen speciale tarieven kunnen wij ook een huurauto voor u inzetten. Bel voor een vrijblijvend advies een van onze experts.
Onze prijs
€ 2.449 inclusief btw (€ 2.204 excl. btw)*
* Wanneer bij schadeanalyse blijkt, dat er schade is aan de zuigers, cilinders, nokken en/of krukas c.q. kleppen en klepsystemen, dan geldt daarvoor een meerprijs. In dit geval nemen we voor de reparatie contact met u op.
De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Deze periode kunt u desgewenst verlengen tot 2 jaar. Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.