Mercedes M276 motor problemen

Mercedes M276 motor problemen

Mercedes M276 problemen met de motor

Deze prachtige motor van Mercedes is uitgerust met een zogenaamd VVT-systeem (Variable Valve Timing). Kort gezegd komt deze variabele kleptiming erop neer, zodat de timing van kleplifting afhankelijk kan worden gemaakt van de gevraagde prestaties. Hierdoor worden niet alleen het brandstofverbruik en dus de milieu-emissies verlaagd maar verbeteren ook de prestaties (vermogen en koppel) van de motor.

Het VVT-systeem is in theorie onderhoudsvrij, echter... het komt nogal eens voor dat er vanonder de motorkap een ‘rammel’ hoorbaar is. In aanvang nauwelijks maar naarmate de kilometrage stijgt, steeds duidelijk hoorbaar, zeker bij ‘koude’ starts. Dit motor probleem komt voornamelijk voor bij deze motoren:

  • 185 kW/251 pk
  • 215 kW/292 pk
  • 225 kW/306 pk
  • 245 kW/333 pk
  • 270 kW/367 pk
  • 287 kW/390 pk
0345 570 780

Tevreden klanten

Er gingen veel tevreden klanten u voor. Wij worden gemiddeld beoordeeld met 4.5/5 sterren. Gebaseerd op 300+ reviews.

Welke Mercedes M276 motoren tonen dit problemen?

De M276 vindt u terug in een groot scala aan auto’s van Mercedes:

  • 2011–2013 W221 S 350/S 350 4MATIC
  • 2011–2014 W212 E 300 BlueEFFICIENCY/E 300 BlueEFFICIENCY 4MATIC
  • 2011–2014 W218 CLS 350 BlueEFFICIENCY
  • 2011–2014 W204 C 350 / C 350 4MATIC
  • 2011–2014 W204 C 350 BlueEFFICIENCY / C 350 BlueEFFICIENCY 4MATIC
  • 2012–2014 W204 C 300 4MATIC (US/Canada)
  • 2012–2016 W212 E 350 BlueEFFICIENCY / E 350 BlueEFFICIENCY 4MATIC
  • 2012–2016 W212 E 400 HYBRID
  • 2012–2015 W166 ML 350 BlueEFFICIENCY 4MATIC
  • 2015–2018 W166 GLE 350 / GLE 350 4MATIC
  • 2012–2015 X204 GLK 350 4MATIC BlueEfficiency
  • 2012–2014 W251 R 350 4MATIC BlueEfficiency
  • 2013–2017 W222 S 400 HYBRID
  • 2011–2015 R172 SLK 350 BlueEFFICIENCY
  • 2013–2014 W212 E 400/E 400 4MATIC
  • 2013–2017 C207 E 400
  • 2014–2019 X166 GL 450 / GLS 450
  • 2014–2017 W222 S 500 PLUG–IN HYBRID
  • 2014–2015 W218 CLS 400/CLS 400 4MATIC
  • 2015–2019 W166 AMG GLE 43 4MATIC
  • 2015–2021 W205 C 400 4MATIC
  • 2015–present X253 AMG GLC 43 4MATIC
  • 2015–2017 W205 C 450 AMG 4MATIC
  • 2015–2017 W205 C 450 AMG 4MATIC
  • 2016–2017 W166 GLE 450 AMG 4MATIC
  • 2016–2021 W205 AMG C 43 4MATIC
  • 2016–2018 W213 E 400 4MATIC
  • 2016–2018 W213 AMG E 43 4MATIC
  • 2018–2020 W222 S 580 e
  • 2019–2020 W213 E 450 4MATIC
  • 2015–2017 W222 S 400 4MATIC
  • 2015–2016 W212 E 400/E 400 4MATIC
  • 2015–2017 C218 CLS 400/CLS 400 4MATIC
  • 2017–2018 W213 E 400 4MATIC
  • 2015–2017 W222 Maybach S 400 4MATIC
Peter Sap - Directeur TSC de betuwe

Peter Sap

Directeur
TSC de Betuwe
+31 (0)345 570 780

Tevreden klanten

Gebaseerd op 300+ reviews

Bekijk alle reviews

Waarom kiest u voor TSC?

  • Direct persoonlijk contact met de monteurs en specialisten
  • Een merkonafhankelijk garagebedrijf met persoonlijke service

Motor problemen oorzaak

In de praktijk brengt het zogenaamde onderhoudsvrije systeem dus regelmatig problemen met zich mee. Het meest voorkomende is het verslijten van de nokkenastandwielen. De nokkenasverstellers/nokkenasregelaars gaan daardoor ‘rammelen’. Dat euvel kan zich al na 4 jaar voordoen en is dan vooral hoorbaar bij koude start of als de motor stil heeft gestaan. U hoort dan een rammelend geluid uit de motor.

De oorzaken van het euvel

  • De lange onderhoudsintervallen van moderne motoren
  • De relatief hoge motortemperatuur
  • De vervuiling van de motor. Door het directe injectiesysteem worden de inlaatpoorten van de cilinder niet meer schoongespoeld met benzine
  • Het start-stop-systeem. Is uw auto uitgerust met het start-stop-systeem en rijdt u bij voorkeur veel stadsritten? Of is uw auto een hybride voertuig? Met name de tandwielen en kettingen in uw motor slijten dan bovenmatig doordat de motor veelvuldig stopt en weer start.

De gevolgen zijn evident. In het begin blijven ze nog ‘beperkt’ tot geluid en het slechter lopen van de motor, een hoger brandstofverbruik en verslechterde emissiewaarden. Uiteindelijk gaat uw motor er ook onder lijden met bovenmatige slijtage van de nokkenassen en distributiekettingen als gevolg.

Oplossing problemen nokkenastandwielen, -verstellers en -regelaars

Technisch Servicecenter De Betuwe heeft veel ervaring in het uitvoeren van deze reparatie en kan deze daardoor tegen een zeer gunstig tarief aanbieden

  • We vernieuwen de distributiekettingen, de geleiderails en de spanners;
  • We vernieuwen de VVT-tandwielen en de bijbehorende bouten/plunjers;
  • We vernieuwen alle relevante pakkingen;
  • We vervangen de motorolie inclusief het oliefilter;
  • We wissen het foutgeheugen en lezen alle componenten opnieuw in.

Uiteraard maken we bij deze reparatie alleen gebruik van originele Mercedes-onderdelen.

Een afspraak inplannen
Mercedes M276 nokkenas problemen

Ophaal- en brengservice

Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer

ophaal- en brengservice TechServiceCenter de Betuwe

Onze prijs

€ 6.899,- incl. btw
(€ 5.702,- excl. btw)*

De basisgarantie op de reparatie bedraagt 12 maanden. Deze periode kunt u desgewenst verlengen tot 2 jaar. Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.
Op alle door TSC De Betuwe uitgebrachte offertes en aan haar verstrekte opdrachten zijn de algemene voorwaarden van TSC De Betuwe van toepassing.

* Wanneer de motor meer schade heeft opgelopen dan maken we na een diagnose graag een offerte.

0345 570 780