Ervaart u problemen met uw Citroën? TSC de Betuwe is gespecialiseerd in het repareren van zware technische motorschades en veelvoorkomende problemen bij Citroën. Uw auto is bij ons in goede handen! Wij repareren uw auto uitsluitend met originele onderdelen.
Uw auto laten repareren? Bel voor een vrijblijvend advies met een van onze specialisten!
Veelvoorkomende Citroën reparaties
In onze garage repareren wij regelmatig aan de onderstaande problemen / motoren. Goed onderhoud van uw Citroën is van groot belang. Staat uw probleem er niet tussen? Geen probleem! Ook dan ben u van harte welkom. Neem direct contact op met een van onze specialisten.
Citroën olieverbruik
Een van de veel voorkomende problemen die de Ctroën laat zien is hoog olieverbruik. Het probleem vertoont zich soms al vanaf 80.000 km op de teller. Dit komt vooral voor bij de THP-motor en de PureTech motor. De THP-motor zit bijvoorbeeld in een Citroën C4 en een Citroën C5. De PureTech motor kun je terug vinden in een Citroën C1 en Citroën C3. Het hoge olieverbruik kan worden veroorzaakt door verschillende factoren, zoals het ontwerp van de motor, slechte kwaliteitscontrole tijdens de fabricage, of onjuist onderhoud. Als gevolg daarvan hebben veel Citroën-eigenaren problemen ondervonden met hun motoren die buitensporige hoeveelheden olie verbruiken. Dit kan leiden tot een aantal problemen , zoals het vastlopen of volledig uitvallen van de motor. Het kan ook schade veroorzaken aan de katalysator, die duur kan zijn om te vervangen. TSC de Betuwe is een garagebedrijf dat gespecialiseerd is in het repareren van auto's met een hoog olieverbruik. Wij hebben de ervaring en expertise om dit probleem te verhelpen en je auto weer soepel te laten rijden.
Citroën distributieketting
De distributieketting is een belangrijk onderdeel van de motor, en problemen ermee kunnen grote motorschade veroorzaken. Er zijn twee hoofdtypen distributiekettingen die in Citroën-motoren worden gebruikt: THP-motoren en PureTech-motoren. Beide typen motoren kunnen last hebben van uitgerekte of gebroken distributiekettingen. Uitgerekte distributiekettingen kunnen ervoor zorgen dat de motor ruw lopen, en kan er uiteindelijk toe leiden dat de motor uitvalt. Kapotte distributiekettingen kunnen ervoor zorgen dat de motor vastloopt, en kunnen ook schade veroorzaken aan andere onderdelen van de motor. Ervaart u problemen met de distributieketting? Bent u in bezit van een Citroën C1, Citroën C3, Citroën DS3 of Citroën C4? Dan is het erg belangrijk om deze zo snel mogelijk te laten controleren door een specialist. Het negeren van een probleem met de distributieketting kan leiden tot dure reparaties, of zelfs totale uitval van de motor.
Citroën distributieriem
Naast een distributieketting kunnen sommige Citroën auto's ook een distributieriem hebben. Ook die distributieriem is een belangrijk onderdeel van de motor, en problemen ermee kunnen grote motorschade veroorzaken. Bet u in bezig van een Citroën met een Pure-Tech motor? Heeft u een versleten distributieriem? Wanneer het oliedruklampje gaat branden is dat vaak een signaal dat de distributieriem bovenmatig slijt. Bij dit type motor draait de riem namelijk in de olie. Ervaart u problemen met de distributieriem? Bent u in bezit van een Citroën C1 of Citroën C3? Dan is het erg belangrijk om deze zo snel mogelijk te laten controleren door een specialist. Het negeren van een probleem met de distributieriem kan leiden tot dure reparaties, of zelfs totale uitval van de motor.