Olieverbruik BMW – N47D16 en N47D20

Olieverbruik BMW N47D16 en N47D20

Hoog olieverbruik BMW - N47D16 en N47D20

Met de N47 introduceerde BMW een krachtige dieselmotor die ook in de kleinere modellen gebruikt kon worden. Met een motorinhoud van 1.6 of 2.0 liter ontstond een brede range aan motoren die in vele BMW (tot 2015) maar ook Mini-modellen (tot 2017) werd toegepast! Naast het bekende probleem met de distributieketting kent deze motor nog een ander, gelukkig minder voorkomend probleem: hoog olieverbruik!

Mijn probleem verhelpen

Onze garantie

Het olieverbruik wordt teruggebracht tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! Gegarandeerd! En dat geven we u natuurlijk zwart-op-wit tot wel 24 maanden*!

N47D16 en N47D20

De N47D16 en N47D20 wordt toegepast in de volgende modellen:

Modelserie E

    • 1-Serie (118d, 123d) (motor E81, E82, E87, E88)
    • 3-Serie (318d, 320d) (E90, E91, E92, E93)
    • 5-Serie (520d, 535d) (E60, E61)
    • X-serie (X1 sDrive 18d, X1 xDrive 18d, X1 sDrive 20d, X1 xDrive 20d, X3 xDrive18d, X3 xDrive20d) (E83, E84)

    Modelserie F

      • 1-Serie (114d, 116d, 118d) (motor F20, F21),
      • 2-serie (220d, 225d) (F22)
      • 3-Serie (318d), (F30, F31)
      • 5-Serie (F10, F11, F07),
      • X-serie (X1 xDrive 23d, X3 xDrive 18d) (F22)

      Mini

      • Countryman Cooper SD (R60)
      • Cooper SD (R56)
      • Cabrio Cooper SD (R57)
      • Coupe Cooper SD (R58)
      • Roadster Cooper SD (R59)
      • Paceman Cooper SD (R61)

      Motorvermogen: 95, 116, 143, 163, 177, 184, 204 en 218 pk
      Uitvoering: alle uitvoeringen
      Versnelling: handmatig en automatisch

      Vragen? Bel gerust!
      0345 570 780Olieverbruik BMW N47D16 en N47D20

      Oorzaak olieverbruik N47

      Het is niet heel eenvoudig om een eenduidige oorzaak aan te wijzen; het is waarschijnlijk een samenloop van verschillende factoren. De gebruikte olie en de frequentie van olieverversing spelen daarbij een rol. Dat heeft invloed de dichtingen, die op den duur kunnen verharden en minder goed sluiten met verhoogd olieverbruik als gevolg. Dit kan echter ook veroorzaakt worden door slecht functionerende olieschraapveren. Hierdoor blijft er olie achter in de cilinder. Door het verbranden en verkolen van de olie in de cilinder verergerd het probleem en neemt het olieverbruik steeds verder toe… 1 liter olie per 500 km is geen uitzondering.

      Ik wil een specialist spreken

      De schade aan uw BMW motor

      Het begint vaak met rookontwikkeling, soms na stationair draaien. Al snel loopt het olieverbruik in de gaten en gaat de anders zo soepel lopende motor onregelmatiger lopen. Ook het motormanagementsysteem kan foutmeldingen gaan geven. Met het oplopen van het olieverbruik wordt ook de kans op ernstige motorschade steeds groter. Verbrande zuigers, vastgelopen lagers en aangetaste katalysator kunnen dure gevolgen zijn.

      En niet onbelangrijk: de verbranding van olie schaadt het milieu en kan tot een APK-afkeuring leiden!

      Oplossing olieverbruik N47

      Technisch Servicecenter De Betuwe is gespecialiseerd in dit soort zware motorschades. Speciaal voor dit probleem hebben we, in nauwe samenwerking met een zuigerfabrikant, een unieke oplossing ontwikkeld.

      Het resultaat: het olieverbruik wordt teruggebracht tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! Gegarandeerd! En dat geven we u natuurlijk zwart-op-wit tot wel 24 maanden*!

      Technisch Servicecenter De Betuwe heeft veel ervaring in het uitvoeren van deze reparatie en kan deze daardoor tegen een zeer gunstig tarief aanbieden.

      Wat doen we precies:

      • We vervangen de zuigers door gemodificeerde zuigers en zuigerveren
      • We vervangen alle relevante pakkingen
      • We vervangen de krukaskeerring
      • We vervangen de distributieketting (incl. kettinggeleiders en -spanner)
      • We vervangen het oliefilter, de olie en de koelvloeistof

      Uiteraard gebruiken we uitsluitend originele BMW-onderdelen!

      Een afspraak inplannen

      Ophaal- en brengservice

      Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer

      ophaal- en brengservice TechServiceCenter de Betuwe

      Onze prijs

      € 5.599,- incl. btw
      (€ 4.627,- excl. btw)*/**

      De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Deze periode kunt u desgewenst verlengen tot 2 jaar. Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.
      Op alle door TSC De Betuwe uitgebrachte offertes en aan haar verstrekte opdrachten zijn de algemene voorwaarden van TSC De Betuwe van toepassing.

      *Dit aanbod is alleen geldig voor voertuigen waarbij de motor geen verdere schade heeft opgelopen. Wanneer dat wel het geval is, maken we na een diagnose graag een offerte.
      ** Let op: voor voertuigen met een vierwielaandrijving geldt een toeslag van € 450 incl. Btw

      0345 570 780

      Lees hier een van onze uitgelichte reviews

      YK beoordeelt ons met:

      "Hoge olieverbruik en random remproblemen BMW 320"

      TSC is een professionele organisatie met zeer veel kennis en ervaring. Ze zijn goed in reguliere technische vraagstukken maar ook gespecialiseerd in de daadwerkelijk complexe technische problemen. Bij de intake onderzoeken ze op een grondige en systematische wijze de case en pinpointen ze de oorzaak.

      Aansluitend leggen ze op een eenvoudige en heldere wijze hoe het opgelost kan worden. Belangrijk is dat ze ook direct een vaste kostenopgave kunnen presenteren en garanderen. Je weet precies waar je aan toe bent. Ik waardeer ook bijzonder dat ze gedurende het proces ook pro actief meedenken als er kosten bespaard kunnen worden. Op hun vakgebied ken ik op dit moment geen beter bedrijf en beveel ik ze van harte aan. De auto verbruikt sindsdien geen enkele druppel olie meer en de lastige remproblemen behoren ook voorgoed tot het verleden.

      Lees meer!

      klepsteelrubbers vervangen bmw voor hoog olieverbruik