Hoog olieverbruik Citroën C1 - PureTech motor
Rijdt u in een Citroën C1 en verbruikt hij meer olie dan normaal? Een Citroën C1 met een PureTech motor kan helaas al vanaf 80.000 kilometer een verhoogd olieverbruik tonen. Soms zelfs al wat eerder. TSC de Betuwe is gespecialiseerd in het oplossen van verhoogd olieverbruik.
Zo herkent u het probleem bij de Citroën C1:
- Hoog olieverbruik (meer dan 1 liter / 1.000 kilometer)
- De motor loopt niet lekker en houdt af en toe in
De hoogte van het olieverbruik varieert van 1 liter tot 3 liter per 1.000 kilometer. Zelfs 4 liter per 1.000 is niet ongebruikelijk. Er zijn verschillende oorzaken voor een hoog olieverbruik. Bijvoorbeeld versleten koppakking of zuigerveren, een lekkende klepgeleider of een verouderde motor. Dit is een vervelend maar oplosbaar probleem. Hoog olieverbruik is slecht voor uw portemonnee maar ook voor uw auto en het milieu. Het niet oplossen van het probleem kan oplopen tot ernstige motorschade. Wij onderzoeken waar het probleem vandaan komt en lossen het op.
Onze garantie
TSC De Betuwe het olieverbruik terug tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! En dat durven we in ieder geval 6 maanden te garanderen, zwart-op-wit!

Olieverbruik Citroën C1 PureTech motor
Benieuwd naar de oorzaak en de oplossing van het hoge olieverbruik van uw Citroën C1? Voorkom ernstige schade aan uw auto en onnodige kosten.
Contact
Heeft u vragen of opmerkingen over deze reparatie(s)? Neem dan gerust contact op met een van onze specialisten. Zij helpen u graag verder. U kunt bellen naar 0345 570 780 of contact opnemen via info@tscdebetuwe.nl
Ophaal- en brengservice
Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer
Lees hier een van onze uitgelichte reviews
Alex beoordeelt ons met:
"Puretechmotor van 1 liter olie per 1000 km naar nauwelijks verbruik over 4500 km"
Bij onze Peugeot 208 met 1.2 Puretech motor ging het van kwaad tot erger. Vorig jaar was het olieverbruik nog 1 liter bij 1800 km en dit voorjaar ging dit naar 1 liter per 1000 km, nadat we vorig jaar de katalysator al hadden vervangen. Meer reparaties zouden aanstaande zijn, waaronder de bobine. Dus de keuze was inruilen of reviseren...
Op het olieverbruik na was onze 208 uit 2015 nog prima met 150.000 km op de teller. En we hebben gekozen om € 3500,- te investeren in revisie bij TSC, waarbij we vooraf geen zekerheid hadden of het goed zou komen.
Met een waslijst aan nieuwe onderdelen, waaronder nieuwe zuigers, zuigerveren, pakkingen, distributieriem en een nieuwe koppeling (extra) kwamen we uit op € 3800,-
De auto maakte daarna geen rare geluidjes meer, reed nog lekkerder en na 4500 km sinds de revisie staat het oliepeil nog steeds bovenaan de peilstok. In het begin was het peil nauwelijks te meten, omdat de olie heel schoon was en daarmee doorzichtig, maar met een marginaal olieverbruik gaat het tot nu boven verwachting goed.
Hopelijk gaat dit nog een aantal jaren goed tot er een betaalbare elektrische auto is.
