Hoog olieverbruik Citroën C3 - PureTech motor
Rijdt u in een Citroën C3 en verbruikt hij meer olie dan normaal? Een Citroën C3 met een PureTech motor kan helaas al vanaf 80.000 kilometer een verhoogd olieverbruik tonen. Soms zelfs al wat eerder. TSC de Betuwe is gespecialiseerd oplossen van verhoogd olieverbruik.
Zo herkent u het probleem bij een Citroën C3:
- Hoog olieverbruik (meer dan 1 liter / 1.000 kilometer)
- De motor loopt niet lekker en houdt af en toe in
De hoogte van het olieverbruik varieert van 1 liter tot 3 liter per 1.000 kilometer. Zelfs 4 liter per 1.000 is niet ongebruikelijk. Er zijn verschillende oorzaken voor een hoog olieverbruik. Bijvoorbeeld versleten koppakking of zuigerveren, een lekkende klepgeleider of een verouderde motor. Dit is een vervelend maar zeker oplosbaar probleem. Hoog olieverbruik is slecht voor uw portemonnee maar ook voor uw Citroën en het milieu. Het niet oplossen van het probleem kan oplopen tot ernstige motorschade. Wij onderzoeken waar het probleem vandaan komt en lossen het probleem direct op.
Onze garantie
TSC De Betuwe brengt met deze reparatie het olieverbruik terug tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! En dat durven we in ieder geval 6 maanden te garanderen, zwart-op-wit!

Olieverbruik Citroën C3 PureTech motor
Benieuwd naar de oorzaak en de oplossing van het hoge olieverbruik van uw auto? Voorkom ernstige schade aan uw auto en voorkom onnodige kosten.
Contact
Heeft u vragen of opmerkingen over deze reparatie(s)? Neem dan gerust contact op met een van onze specialisten. Zij helpen u graag verder. U kunt bellen naar 0345 570 780 of contact opnemen via info@tscdebetuwe.nl
Ophaal- en brengservice
Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer
Lees hier een van onze uitgelichte reviews
Cornelis beoordeelt ons met:
"Zeer deskundig en klantgericht (Citroën C3 Picasso, PureTech)"
Ik had een probleem met de PureTech motor van mijn Citroen C3 Picasso (eind) 2015, motorservicelampje ging steeds vaker branden bij het oprijden van een helling (lage oliedruk). Citroen heeft de staat van de distributieriem gecontroleerd en geconstateerd, dat deze goed was. Citroen kwam steeds met een vaag verhaal, dat ze allerlei onderzoeken moesten uitvoeren om te constateren wat er aan de hand was...
Eerste inspectiekosten al € 720, zonder enige reparatie. TSC gebeld. Zij zeiden direct mijnheer uw zeef van de smeeroliepomp is waarschijnlijk vervuild door slijtagedeeltjes van de distributieriem.
TSC heeft de carterpan verwijderd, zeef en carterpan gereinigd, oliefilter en olie vervangen, smeeroliedruk voor en na de reparatie tijdens testrit gemeten. Probleem opgeloste voor iets minder dan € 300,-.
TSC denkt aan het belang van de klant!
