Hoog olieverbruik Citroën C5 - THP motor
Rijdt u in een Citroën C5 en verbruikt hij meer olie dan normaal? Een Citroën C5 met een THP-motor kan helaas al vanaf 80.000 kilometer een verhoogd olieverbruik tonen. Soms zelfs al eerder. TSC de Betuwe is gespecialiseerd in het terugbrengen van hoog olieverbruik.
Zo herkent u het probleem bij een Citroën C5:
- Hoog olieverbruik (meer dan 1 liter olie / 1.000 kilometer)
- De motor loopt niet lekker en houdt af en toe in
De hoogte van het olieverbruik varieert van 1 liter tot 3 liter per 1.000 kilometer. Zelfs 4 liter per 1.000 is niet ongebruikelijk. Er zijn verschillende oorzaken voor een hoog olieverbruik: bijvoorbeeld versleten koppakking of zuigerveren, een lekkende klepgeleider of een verouderde motor. Dit is een vervelend maar oplosbaar probleem. Hoog olieverbruik is slecht voor uw portemonnee maar ook voor uw auto en het milieu. Het niet oplossen van het probleem kan oplopen tot ernstige motorschade. Wij onderzoeken waar het probleem vandaan komt en lossen het direct op zodat u weer veilig de weg op kunt.
Onze garantie
TSC De Betuwe brengt met deze reparatie het olieverbruik terug tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! En dat durven we in ieder geval 6 maanden te garanderen, zwart-op-wit!

Olieverbruik Citroën C5 THP motor
Benieuwd naar de oorzaak en de oplossing van het hoge olieverbruik van uw Citroën C5? Voorkom ernstige schade aan uw auto en voorkom onnodige kosten.
Contact
Heeft u vragen of opmerkingen over deze reparatie(s)? Neem dan gerust contact op met een van onze specialisten. Zij helpen u graag verder: 0345 570 780
Ophaal- en brengservice
Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer
Lees hier een van onze uitgelichte reviews
Carola beoordeelt ons met:
"Citroën C5 met THP motor uit 2012"
Wat een fantastisch bedrijf! De motor van onze auto begon wat in te houden en het oliepeil moesten we geregeld in de gaten houden en bijvullen. We herkenden de bekende problemen van de THP motoren. In 2018 is onze auto deels met een coulanceregeling van Citroën onder handen genomen (toen ook distributieriem vervangen, zó erg waren de klachten nu niet). Getwijfeld of we nog wel verder wilden met deze auto. Contact opgenomen met TSC De Betuwe om advies te vragen...
Het bedrijf ligt niet om de hoek, maar werd mij geadviseerd door een bekende. In maart heb ik de auto erheen gebracht en is er gekeken wat de auto nodig zou hebben en of het de moeite waard zou zijn. De communicatie met Peter was uitstekend te noemen, heel duidelijk. Vaste prijsopgave die ook kloppend bleek bij ophalen. De auto heeft een “reinigingsbeurt” ondergaan en tevens is er een probleem met de remmen aangepakt.
Peter had alles goed geregeld met een leen-/huurauto, die stond klaar toen ik de auto bracht. Een week later de auto weer opgehaald. Werd (weer) zéér vriendelijk ontvangen en Peter heeft me zijn prachtige bedrijf ook uitgebreid laten zien.
We zijn nu bijna 2 maanden verder, de auto rijdt weer als een zonnetje. Ook na een best intensieve rit door Noord Engeland is het oliepeil nog goed op niveau zonder bijvullen. Hopelijk blijft dat zo, want dan houd ik deze auto graag nog een jaar of twee (minimaal). Peter en je team: bedankt voor jullie inzet en deskundigheid!
