Olieverbruik door klepsteelrubbers BMW motoren

olieverbruik BMW motoren

Verhoogd olieverbruik BMW motoren

Enkele BMW motoren, gebouwd tussen 2001 en 2013, hebben last van stevig olieverbruik. Vaak wordt dit veroorzaakt door een falende klepsteelafdichting. Deze afdichting zit in de cilinderkop en is niet zomaar te vervangen. Deze motoren vormen de aandrijfbron van een groot aantal BMW-modellen uit die periode. Veel van deze modellen zien we tegenwoordig terug als youngtimers. Ook de N63, die tot op de dag van vandaag gebruikt wordt, kent dit probleem!

Voorkomende klachten hoog olieverbruik BMW

Vooral na even stationair draaien kan de motor hevig roken. Een olieverbruik van 1 ltr/500 km is niet ongewoon. Het motormanagementsysteem kan verschillende olie-gerelateerde storingen geven.

Mijn problemen verhelpen

Onze garantie

Het olieverbruik wordt teruggebracht tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! Gegarandeerd! En dat geven we u natuurlijk zwart-op-wit voor 12 maanden!

Oorzaak van het verhoogde olieverbruik

De klepsteelrubbers worden hard waardoor deze niet meer goed afdichten. Doordat het rubber hard word en er tijdens het stationair draaien van de motor een lage onderdruk in het inlaat systeem heerst verzamelt de olie zich boven het rubber en word de verbrandingskamer ingezogen zodra er gas word gegeven. Dit probleem doet zich bij alle motoren voor die voorzien zijn van een valvetronic systeem, direct ingespoten benzine motoren en in zeldzame gevallen de M54 6 cilinder motor.

Hoog olieverbruik komt voor bij de volgende BMW modellen

Zoals gezegd, komt het euvel voor bij een groot aantal modellen en motortypes van de BMW. Bekijk hieronder welke dit zijn.

N42 4 cilinder:
BMW 3-Serie 316i 318i 2001 – 2004

N43 4 cilinder:
BMW 1-Serie 116i 118i 120i 2007 – 2011
BMW 3-Serie 316i 318i 320i 2008 – 2011
BMW 5-Serie 520i 2007 – 2011

N46 4 cilinder:
BMW 1-Serie 118i 120i 2003 – 2012
BMW 3-Serie 318i 320i 2004 – 2011
BMW 5-Serie 520i 2006 – 2009
BMW X1 sDrive 18i 2009 – 2015
BMW X3 2.0i xDrive 20i 2005 – 2011
BMW Z4 2.0i 2005 – 2009

M54 6 cilinder:
BMW 3-Serie 320i 325i 330i 2000 – 2006
BMW 5-Serie 520i 525i 530i 2000 – 2004
BMW 5-Serie 520i 525i 530i 2004 – 2005
BMW 7-Serie 730i 2002 – 2005
BMW X3 2.5i 3.0i 2003 – 2006
BMW X5 3.0i 2000 – 2006
BMW Z3 2.2i 2.5i 3.0i 2000 – 2002
BMW Z4 2.2i 3.0i 2002 – 2005

N52 6 cilinder:
BMW 1-Serie 125i 130i 2008 – 2012
BMW 3-Serie 325i 330i 2004 – 2011
BMW 5-Serie 523i 525i 530i 2005 – 2011
BMW 6-Serie 630i 2005 – 2010
BMW X1 xDrive 25i xDrive 28i 2009 – 2011
BMW X3 2.5si 3.0si XDrive 25i 2006 – 2010
BMW X5 3.0si xDrive 30i 2006 – 2010
BMW Z4 2.5i 2.5si sDrive 23i sDrive 30i xDrive 28i 2005 – 2011

N53 6 cilinder:
BMW 1-Serie 125i 130i 2008 – 2012
BMW 3-Serie 325i 330i 2004 – 2011
BMW 5-Serie 523i 525i 530i 2005 – 2011

N62 8 cilinder:
BMW 5-Serie 540i 545i 550i 2003 – 2010
BMW 6-Serie 645i 650i 2003 – 2010
BMW 7-Serie 735i 740i 745i 750i 2001 – 2008
BMW X5 4.4i 4.8i 4.8iS 2004 – 2010

N63 8 cilinder:
BMW 5-Serie 550i sDrive/xDrive M550i xDrive 2011 – heden
BMW 6-Serie 650i sDrive/xDrive 2012 – heden
BMW 7-Serie 750i sDrive/xDrive M550i xDrive 2009 – heden
BMW X5 xDrive50i 2011 – heden
BMW X6 xDrive50i 2008 – 2013

Vermogen: variërend van 115 (N42) tot 620 pk (N63)
Uitvoering: alle uitvoeringen
Versnelling: handmatig en automatisch

Weet u het niet zeker? Bel gerust!

0345 570 780verhoogde olieverbruik BMW motoren

Lees hier een van onze uitgelichte reviews

Jenna beoordeelt ons met:

"Eerlijk en oprecht, meer dan goede verhouding tussen prijs en geleverd advies en kwaliteit (BMW Z4)"

Eerlijke mensen van monteur tot aan de baas en de telefoniste. Mijn 17 jaar oude 6 cilinder 2,5 l cabrio gebracht die olie lekte. TSC gebeld, situatie uitgelegd, telefonisch afspraak gemaakt en binnen een paar dagen de auto gebracht en binnen 48 uur bericht dat de auto gereed was. Auto opgehaald en alles tot in de puntjes verzorgd. TSC had zelfs nog kleine reparaties uitgevoerd die onze eigen garage qua onderhoud had laten liggen...

Dat is wat je gewoon verwacht van een garage. Top service en meer dan goede prijs kwaliteit verhouding. Dit is klantvriendelijkheid zoals je die heden ten dage niet meer verwacht maar nog wel hoopt te krijgen.

Van hoe ver je ook komt, bij TSC in de Betuwe lossen ze je problemen op en haal je je wagen vol verwachting op en rijd je met een zeer voldaan en meer dan tevreden gevoel naar huis !

Wij worden niet gesponsord, hebben geen aandelen en zijn niet op enige andere wijze aan TSC verbonden. We hadden een technisch probleem met onze cabrio, hebben op internet gezocht, kwamen uit bij goede google recensies van TSC. Vervolgens hebben we gebeld, afspraak gemaakt en uiterst vriendelijke en correct geadviseerd wat we het beste konden doen. Dat advies hebben we opgevolgd en we rijden weer met veel plezier in onze door TSC motorisch perfect gerepareerde 2,5 liter 6 cilinder !

Kortom een garage waar je auto technisch eerlijk beoordeeld wordt en je een eerlijk advies krijgt wat je het beste kunt laten repareren. Je wordt uiterst vriendelijk te woord wordt gestaan en professioneel geholpen tegen een faire prijs. Dat is toch wat je wil ?

Dus TSC is op basis van onze ervaringen van harte aan te bevelen !

Lees meer!

BMW Z4 klapsteelrubbers vervangen hoog olieverbruik

De oplossing van het hoog olieverbruik bij deze BMW-motoren

Technisch Servicecenter De Betuwe is gespecialiseerd in dit soort zware motorschades. Onze reparatie brengt het olieverbruik terug tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven grenswaarden ligt! Gegarandeerd! En dat geven we u natuurlijk zwart-op-wit voor 12 maanden!

De schade aan uw BMW motor

Het begint vaak met rookontwikkeling, soms na stationair draaien. Al snel loopt het olieverbruik in de gaten en gaat de anders zo soepel lopende motor onregelmatiger lopen. Ook kan het motormanagementsysteem olie-gerelateerde foutmeldingen gaan geven. Met het oplopen van het olieverbruik wordt ook de kans op ernstige motorschade steeds groter. Verbrande zuigers, vastgelopen lagers en aangetaste katalysator kunnen dure gevolgen zijn.

En niet onbelangrijk: de verbranding van olie schaadt het milieu. De uitstoot kan tot een APK-afkeuring leiden!

Een afspraak inplannen

Het probleem verhelpen: wat doen we precies?

Technisch Servicecenter De Betuwe is gespecialiseerd in dit soort zware motorschades. Speciaal voor dit probleem hebben we, in nauwe samenwerking met een zuigerfabrikant, een unieke oplossing ontwikkeld.

  • We vervangen van alle 16, 24 of 32 klepsteelafdichtingen (klepsteelrubbers, afdichtingen vanos ventielen, bouten vanos eenheden
  • We vervangen alle relevante pakkingen
  • We vervangen de afdichtingen van de bougie kokers
  • We vervangen het oliefilter, de olie en de koelvloeistof

Uiteraard gebruiken we uitsluitend originele BMW-onderdelen!

Olieverbruik BMW motoren klepsteelrubbers

Ophaal- en brengservice

Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer

ophaal- en brengservice TechServiceCenter de Betuwe

Onze prijs per motortype

  • N42, N43, N45, N46: € 1.999,- (€ 1.652,- excl. Btw) */**
  • N52: € 3.149,- (€ 2.602,- excl. Btw) */**
  • N53, N54: € 2.799,- (€ 2.313,- excl. Btw) */**
  • N55: € 3.149,- (€ 2.602,- excl. Btw) */**
  • N62: € 4.549,- (€ 3.760,- excl. Btw) */**
  • N63, S63: € 5.899,- (€ 4.875,- excl. Btw) */**

De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Graag verlengen wij deze termijn. Voor de mogelijkheden en tarieven zie: garantie.
Op alle door TSC De Betuwe uitgebrachte offertes en aan haar verstrekte opdrachten zijn de algemene voorwaarden van TSC De Betuwe van toepassing.

* Dit aanbod is alleen geldig voor voertuigen waarbij de motor geen verdere schade heeft opgelopen. Wanneer dat wel het geval is, maken we na een diagnose graag een offerte.
** Let op: voor voertuigen met een vierwielaandrijving geldt een toeslag van € 450 incl. Btw

0345 570 780