VAG 1.4 TSI hoog olieverbruik

Net als de ‘grote broers’, de 1.8 TFSI en 2.0 TFSI, is de 1.4 TSI van Volkswagen een krachtige, zuinige motor. Want wie wil het niet: een lekkere vlotte auto die je daarvoor niet bestraft bij het tanken? Juist, (bijna) iedereen! Zo dacht ook Volkswagen toen ze de TSI-motor ontwikkelden. De 1.4 TSI motor heeft daarom een turbo en vaak (vanaf 140 pk) ook nog een mechanische compressor. Daardoor wordt het vermogen bij zowel lage (compressor) als hoge toerentallen (turbo) vergroot.

Deze soepel lopende, krachtige en zuinige TSI-motor kent echter helaas probleem zoals overmatig olieverbruik en problemen met de distributieketting.

Onze garantie..

TSC De Betuwe brengt met deze reparatie het olieverbruik terug tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! En dat durven we 12 maanden te garanderen, zwart-op-wit!

Hoog olieverbruik 1.4 TSI tot ca 2011

Deze doet zich met name voor bij de auto’s met de motorcode BLG, BMY, BWK, CAVA, CAVB, CAVC, CAVD, CAVE, CAVF, CAVG, CNUB, CNWA, CNWB, CTHA, CTHB, CTHC, CTHE, CTHF, CTHG, CTJA, CTJB, CTJC en CTKA.

Zoals gebruikelijk bij de Volkswagen-Audi-groep (VAG) vinden we deze motor in meerdere auto’s terug:

  • Volkswagen: Golf, Golf Plus, Passat, EOS, Tiguan, Touran, Scirocco, Beetle, Polo
  • Skoda: Fabia, Octavia, Suberb, Yeti
  • Seat: Ibiza, Leon
  • Audi: A1, A3, A4, Q5

Oorzaak verhoogd olieverbruik

De boosdoeners? Wanneer de motor voorzien is van zowel de turbo als de compressor, is een of meerdere gebroken zuigers vaak de oorzaak van verhoogd olieverbruik. Bij andere motoren is de olieschraapveer vaak de boosdoener! Doordat de olieschraapveren zo dun zijn, gaan ze vroeg of laat olie achterlaten. Dat wordt steeds meer. Die olie wordt mee verbrand. Gevolg: steeds meer olie bijvullen en koolafzetting verwijderen! Dit betekent dat ook vaker de inlaatkleppen gereinigd moeten worden.

Oplossing olieverbruik 1.4 TSI

Omdat TSC De Betuwe gespecialiseerd is in dit soort grote motorschades, kunnen we u een unieke totaaloplossing aanbieden voor de beste prijs:

  • We vervangen de zuigers door gemodificeerde zuigers en zuigerveren
  • We honen de cilinders
  • We vervangen alle relevante pakkingen
  • We vervangen de krukaskeerring
  • We plaatsen nieuwe bougies
  • We vervangen het oliefilter, de olie en de koelvloeistof
  • We reinigen de kleppen en vernieuwen de kleprubbers
  • Bovendien vervangen we de distributieketting (incl. tandwielen, kettinggeleiders en -spanner)

Uiteraard gebruiken wij uitsluitend originele onderdelen!

1.4 TSI olieverbruik oplossen
Ophaalservice hoog olieverbruik THP motor

Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer

Onze prijs:

€ 3.330 inclusief Btw (€ 2.752,07 excl. Btw) *

De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Deze periode kunt u desgewenst verlengen tot 2 jaar. Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.

* Dit aanbod is alleen geldig voor voertuigen waarbij de motor geen verdere schade heeft opgelopen. Wanneer dat wel het geval is, maken we na een diagnose graag een offerte.

0345 570 780

Hoog olieverbruik 1.4 TSI na ca 2011

Ook 1.4 TSI-motoren van na 2011 zijn niet geheel gevrijwaard van problemen. Ook hier is het olieprobleem aan de orde. Dit doet zich met name voor bij de auto’s met de motorcode: CMB, CPWA, CXSA, CXSB, CZCA, CZCC, CZDA, CZDD en CZEA. Deze motoren vinden we terug in de volgende types:

- Volkswagen: Golf, Golf Plus, Passat, EOS, Tiguan, Touran, Scirocco, Beetle, Polo
- Skoda: Fabia, Octavia, Suberb, Yeti,
- Seat: Ibiza, Leon
- Audi: A1, A3, A4

Risico olieverbruik 1.4 TSI

De mooie medaille van de 1.4 TSI heeft dus ook een keerzijde: hoog olieverbruik! De problemen beginnen vaak rond de 100.000 km maar kunnen (helaas) ook veel eerder al de kop op steken. En dat is natuurlijk slecht voor uw portemonnee, uw auto en het milieu! U herkent het aan:

- Snelle toename van het olieverbruik (meer dan 1 ltr/1000km)
- De motor loopt niet lekker en houdt af en toe in

Directe actie is in dat geval geboden! Dit ‘gedrag’ kan namelijk leiden tot ernstige motorschade; kleppen, cilinders, zuigers, turbo’s en zelf de hele motor kan onherstelbaar beschadigd raken!

Twijfelt u of heeft u misschien vragen? Bel voor een vrijblijvend advies met een van onze adviseurs 0345-570780!

Wat veroorzaakt het olieverbruik?

Bij de 1.4 TSI motoren die na ca 2011 zijn gebouwd, is de oorzaak van het hoge olieverbruik vaak terug te voeren op de olieschraapveer. Deze slibt na verloop van tijd dicht en voert de olie niet meer adequaat af. Maar ook hier komen (incidenteel) breuken in de zuigers voor.

Skoda Octavia TSI met olieverbruik

Reparatie voor de 1.4 TSI motor

Omdat TSC De Betuwe gespecialiseerd is in dit soort grote motorschades kunnen we u een unieke totaaloplossing aanbieden voor de beste prijs:

  • We vervangen de zuigerveren door gemodificeerde zuigerveren
  • We honen de cilinders
  • We vervangen alle relevante pakkingen
  • We vervangen de krukaskeerring
  • We plaatsen nieuwe bougies
  • We vervangen het oliefilter, de olie en de koelvloeistof
  • We vervangen de distributieriem

Hiervoor maken wij uitsluitend gebruik van originele onderdelen.

Ophaalservice hoog olieverbruik THP motor

Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer

Onze prijs:

€ 2.399 inclusief Btw (€ 1.982,64 excl. Btw) *

De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Deze periode kunt u desgewenst verlengen tot 2 jaar. Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.

* Dit aanbod is alleen geldig voor voertuigen waarbij de motor geen verdere schade heeft opgelopen. Wanneer dat wel het geval is, maken we na een diagnose graag een offerte.

0345 570 780