Verhoogd olieverbruik VAG 1.4 TSI
Net als de ‘grote broers’, de 1.8 TFSI en 2.0 TFSI, is de 1.4 TSI van Volkswagen een krachtige, zuinige motor. Want wie wil het niet: een lekkere vlotte auto die je daarvoor niet bestraft bij het tanken? Juist, (bijna) iedereen! Zo dacht ook Volkswagen toen ze de TSI-motor ontwikkelden. De 1.4 TSI motor heeft daarom een turbo en vaak (vanaf 140 pk) ook nog een mechanische compressor. Daardoor wordt het vermogen bij zowel lage (compressor) als hoge toerentallen (turbo) vergroot.
Deze soepel lopende, krachtige en zuinige TSI-motor kent echter helaas probleem zoals overmatig olieverbruik en problemen met de distributieketting.
Onze garantie
TSC De Betuwe brengt met deze reparatie het olieverbruik terug tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! En dat durven we 12 maanden te garanderen, zwart-op-wit!
Problemen met 1.4 TSI motoren
Heeft uw auto verhoogd olieverbruik? Komt uw motor uit vóór 2011 of na 2011?
Hoog olieverbruik 1.4 TSI tot ca 2011
Hoog olieverbruik bij de 1.4 TSI tot ca 2011 doet zich met name voor bij de auto’s met de motorcode: BLG, BMY, BWK, CAVA, CAVB, CAVC, CAVD, CAVE, CAVF, CAVG, CNUB, CNWA, CNWB, CTHA, CTHB, CTHC, CTHE, CTHF, CTHG, CTJA, CTJB, CTJC en CTKA.
Zoals gebruikelijk bij de Volkswagen-Audi-groep (VAG) vinden we deze motor in meerdere auto’s terug:
Oorzaak verhoogd olieverbruik
De boosdoeners? Wanneer de motor voorzien is van zowel de turbo als de compressor, is een of meerdere gebroken zuigers vaak de oorzaak van verhoogd olieverbruik. Bij andere motoren is de olieschraapveer vaak de boosdoener! Doordat de olieschraapveren zo dun zijn, gaan ze vroeg of laat olie achterlaten. Dat wordt steeds meer. Die olie wordt mee verbrand. Gevolg: steeds meer olie bijvullen en koolafzetting verwijderen! Dit betekent dat ook vaker de inlaatkleppen gereinigd moeten worden.
Oplossing olieverbruik 1.4 TSI
Omdat TSC De Betuwe gespecialiseerd is in dit soort grote motorschades, kunnen we u een unieke totaaloplossing aanbieden voor de beste prijs:
Uiteraard gebruiken wij uitsluitend originele onderdelen!
Ophaal- en brengservice
Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer
Onze prijs
€ 4.299 inclusief Btw
(€ 3.553 excl. Btw) *
De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Deze periode kunt u desgewenst verlengen tot 2 jaar. Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.
Op alle door TSC De Betuwe uitgebrachte offertes en aan haar verstrekte opdrachten zijn de algemene voorwaarden van TSC De Betuwe van toepassing.
* Dit aanbod is alleen geldig voor voertuigen waarbij de motor geen verdere schade heeft opgelopen. Wanneer dat wel het geval is, maken we na een diagnose graag een offerte.
Lees hier een van onze uitgelichte reviews
Janwillem beoordeelt ons met:
"Olieverbruik Golf 7 1.4 TSI netjes verholpen"
Mijn VW Golf 7 1.4 tsi had een hoog olieverbruik. Na een beetje zoeken op Google kwam ik al snel bij TSC uit. Hier ben ik dan ook snel en netjes geholpen. Zij hebben het probleem verholpen. Top gedaan!
Hoog olieverbruik 1.4 TSI na ca 2011
Ook 1.4 TSI-motoren van na 2011 zijn niet geheel gevrijwaard van problemen. Ook hier is het olieprobleem aan de orde. Dit doet zich met name voor bij de auto’s met de motorcode: CMB, CPWA, CXSA, CXSB, CZCA, CZCC, CZDA, CZDD en CZEA.
De 1.4 TSI-motoren vinden we terug in de volgende types:
Risico olieverbruik 1.4 TSI
De mooie medaille van de 1.4 TSI heeft dus ook een keerzijde: hoog olieverbruik! De problemen beginnen vaak rond de 100.000 km maar kunnen (helaas) ook veel eerder al de kop op steken. En dat is natuurlijk slecht voor uw portemonnee, uw auto en het milieu! U herkent het aan:
- Snelle toename van het olieverbruik (meer dan 1 liter / 1000 km)
- De motor loopt niet lekker en houdt af en toe in
Directe actie is in dat geval geboden! Dit ‘gedrag’ kan namelijk leiden tot ernstige motorschade; kleppen, cilinders, zuigers, turbo’s en zelf de hele motor kan onherstelbaar beschadigd raken!
Twijfelt u of heeft u misschien vragen?
Wat veroorzaakt het olieverbruik?
Bij de 1.4 TSI motoren die na ca 2011 zijn gebouwd, is de oorzaak van het hoge olieverbruik vaak terug te voeren op de olieschraapveer. Deze slibt na verloop van tijd dicht en voert de olie niet meer adequaat af. Maar ook hier komen (incidenteel) breuken in de zuigers voor.
Reparatie voor de 1.4 TSI motor
Omdat TSC De Betuwe gespecialiseerd is in dit soort grote motorschades kunnen we u een unieke totaaloplossing aanbieden voor de beste prijs:
Hiervoor maken wij uitsluitend gebruik van originele onderdelen.
Ophaal- en brengservice
Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer
Onze prijs
€3.499 inclusief Btw
(€ 2.892 excl. Btw) *
De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Deze periode kunt u desgewenst verlengen tot 2 jaar. Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.
Op alle door TSC De Betuwe uitgebrachte offertes en aan haar verstrekte opdrachten zijn de algemene voorwaarden van TSC De Betuwe van toepassing.
* Dit aanbod is alleen geldig voor voertuigen waarbij de motor geen verdere schade heeft opgelopen. Wanneer dat wel het geval is, maken we na een diagnose graag een offerte.
Lees hier een van onze uitgelichte reviews
Aukje beoordeelt ons met:
"Revisie oliezuipende VW Touran 1.4 TSI"
Super werk verricht! Aardige en voor kundige mensen, met nog echt oog voor service. Motor loopt als een zonnetje en heb nog geen olie meer hoeven bijvullen, terwijl ik vlak voordat ik hem liet ophalen, toch wel minimaal 1 fles per maand moest toevoegen.Van harte aan te raden!