Verhoogd olieverbruik TFSI motor
Met de 1.8 TFSI en 2.0 TFSI heeft Volkswagen-Audi twee motoren ontwikkeld, die autobezitters veel geld kunnen kosten. Deze motoren kunnen vanaf ca. 100.000 km een verhoogd olieverbruik gaan vertonen. Menig eigenaar van een Audi, Volkswagen, Seat of Skoda wordt er zelfs (veel) eerder mee geconfronteerd. Ook de hoogte van het olieverbruik kan niet worden voorspeld... het varieert van 1 tot 3 liter olie per 1000 km... en zelfs 4 liter per 1.000 km hebben we al gehoord! Consumentenprogramma Radar wijdde er zelfs een aflevering aan.
Hoewel minder vaak dan bij de 1.8 TFSI en 2.0 TFSI, komt een verhoogd olieverbruik helaas ook bij andere motoren van Volkswagen-Audi voor.
Heeft uw auto last van hoog olieverbruik?
Onze garantie
Wij hebben een unieke oplossing ontwikkeld met een zuigerfabrikant.
Hierdoor garanderen wij zwart-op-wit tot wel 24 maanden dat het olieverbruik wordt teruggebracht tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt. Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.
Oorzaak TFSI olieverbruik
Heel eenvoudig: de zuigers en zuigerveren van de genoemde motoren zijn niet op hun taak berekend. De zuigerveren moeten ervoor zorgen dat de smeerolie van de motor niet in de cilinder kan komen. Juist daar gaat het fout: de olie komt in de cilinder, verbrandt en zorgt ervoor dat de zuigers en zuigerveren meer en meer olie doorlaten...Uiteindelijk leidt dit tot een totale verkoling van de zuigers en cilinders!
TFSI motorschade
In het begin valt het nog niet zo op en sta je er misschien niet bij stil, maar het olieverbruik wordt steeds groter. Is het aanvankelijk nog voldoende om het oliepeil te controleren en olie bij te vullen, na verloop van tijd worden de kosten gewoonweg te hoog. Maar erger nog: je motor wordt beschadigd! Het begint langzaam: eerst zijn het alleen de vervettende bougies, gevolgd door het steeds onregelmatige lopen van de motor. En in het ergste geval: verbranding en gedeeltelijk smelten van de zuiger ... een grote schade die nog verder vergroot wordt wanneer ook de katalysator aangetast wordt!
Bovendien: door de slecht verbrande olie wordt ook het milieu geschaad!
Oplossing TFSI olieverbruik
Technisch Servicecenter De Betuwe is gespecialiseerd in dit soort zware motorschades. Speciaal voor dit probleem hebben we, in nauwe samenwerking met een zuigerfabrikant, een unieke oplossing ontwikkeld. Het resultaat: het olieverbruik wordt teruggebracht tot een niveau dat binnen de door de fabrikant aangegeven waarden ligt! Gegarandeerd! En dat geven we u natuurlijk zwart-op-wit tot wel 24 maanden! Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.
Technisch Servicecenter De Betuwe heeft veel ervaring in het uitvoeren van deze reparatie en kan deze daardoor tegen een zeer gunstig tarief aanbieden.
Wat doen we precies:
Uiteraard gebruiken we originele onderdelen!
Ophaal- en brengservice
Graag bieden we u onze ophaal- en brengservice aan. Tegen een meerprijs halen we ter plaatse uw voertuig op en leveren het ook weer af. Het is zelfs mogelijk om bij ons een auto te huren. Voor mogelijkheden en tarieven zie: transportservice of vervangend vervoer
Onze prijs
€ 3.899 incl. Btw
(€ 3.222 excl. Btw) *
De basisgarantie op de reparatie bedraagt 6 maanden. Deze periode kunt u desgewenst verlengen tot 2 jaar. Zie voor de mogelijkheden en tarieven: garantie.
Op alle door TSC De Betuwe uitgebrachte offertes en aan haar verstrekte opdrachten zijn de algemene voorwaarden van TSC De Betuwe van toepassing.
* Dit aanbod is alleen geldig voor voertuigen waarbij de motor geen verdere schade heeft opgelopen. Wanneer dat wel het geval is, maken we na een diagnose graag een offerte.
Lees hier een van onze uitgelichte reviews
Michael beoordeelt ons met:
"Olieverbruik Audi A4 1.8 TFSI 2013 succesvol opgelost door TSC de Betuwe"
Mijn Audi A4 van 2013 verbruikte steeds meer olie en het was duidelijk dat ingrijpen noodzakelijk was. Audi Nederland deed of hun neus bloede en gaf niet thuis ondanks dat het toch al jaren bekend is dat zij motoren op de markt brengen met zuigerveren die op zijn minst een iets beter ontwerp hadden mogen hebben.
Gelukkig heeft TSC de Betuwe ruime ervaring in het oplossen van dit probleem. Zij hebben voor mij nieuwe zuigers met betere zuigerveren geplaatst en daarmee was het probleem opgelost. Dat zij hier veel ervaring mee hebben was mij absoluut duidelijk na een goed gesprek met Peter.
Alle vragen werden correct beantwoord en in mijn ogen ook met de juiste antwoorden. Behalve de nieuwe zuigers hebben ze ook de distributieketting, lagerschalen, krukaskeerring vervangen. En alles in prima overleg.
Ik ben dan ook zeer tevreden over de service van deze jongens. En ik moet eerlijk zijn, ik ben niet de makkelijkste, want het moet ook echt goed voor mij. En zij staan er hetzelfde in, de keuzes die gemaakt worden voor wat er standaard in het pakket zit is gewoon goed doordacht en gebaseerd op de ervaring die zij hebben opgedaan. Ik was dan ook tevreden met hoe zij de reparatie wilden aanpakken. Op mijn verzoek zijn er nog wat andere dingen toegevoegd en ook dat is prima uitgevoerd.
Ik ben nu ruim een half jaar verder en ruim 12.000 km en zie dat het olieverbruik op een heel normaal niveau zit. Binnenkort laat ik een kleine beurt uitvoeren en als ik had gewild had ik echt niets hoeven bijvullen tot deze beurt. En dat is toch wel heel erg fijn.
Zou ik TSC de Betuwe aanraden als je een VAG motor hebt met een hoog olie verbruik. ABSOLUUT!
Ze hebben de kennis en ervaring om de problemen op te lossen. Maar nog belangrijker voor mij, ze doen er alles aan om jou tevreden het pand te laten verlaten. En bij mij is dat zeker gelukt.