Wij willen graag onze dienstverlening verbeteren en bezoekers van onze website laten zien hoe u onze service ervaren hebt. Wij vragen u dan ook vriendelijk om een review achter te laten. Hiervoor klikt u Review plaatsen en vult u het formulier in.
Review plaatsenRecente reviews:
Volvo XC60 D4 2,0 diesel bwj 2014 met hoog olieverbruik
Onze Volvo XC60 D4 met 2,0 motor (bwj2014) kreeg te maken met een gekend olieverbruik probleem op 105.000km, door slechte zuigerveren. In het begin was het 1/2 litertje bijvullen elke 1500km, maar al snel liep dit op tot 1 liter op 800km… Begin januari 2023 stond de teller ondertussen op ±130.000km en werd besloten om de auto te laten herstellen bij TSC, waar we een degelijke uitleg kregen wat zal vervangen/ hersteld worden. Gezien de kilometerstand was het mooi meegenomen dat de distributieriem en toebehoren ook werd vervangen bij deze herstelling, dit was toch al kosten gespaard, omdat een nieuwe riem er zat aan te komen bij een normaal onderhoud. De roetfilter werd ook getest en goed bevonden, alsook de koppeling.
Bij afhaling van de wagen, werden we goed ontvangen, met de nodige uiteg. Uiteindelijk zat er wat vertraging van enkele dagen op de herstelling, wat we volledig begrijpen, maar werd toch in een aanvaardbare tijd gedaan.
Nu zijn we half augustus 2023 en heeft de wagen reeds 12.000km na de herstelling ( oa 1x vakantie Frankrijk en 1x Noorwegen) en staat het oliepeil nog steeds op maximum, zonder ook maar iets van olie te moeten bijvullen!! Hoe zalig is dat! Wat zijn we blij dat we de wagen niet geruild hebben voor een andere, zo kan deze nog een tijdje meegaan.
Klein minpuntje bij het plaatsen van de nieuwe distributieriem, is dat de platte Multi V-riem niet standaard wordt meevervangen. Ik ging er van uit dat dit deel zou uitmaken van het geheel ( omdat dit toch meestal als één kit wordt aangeleverd ).
Ondanks het kleine minpuntje, een zeer tevreden klant, dankzij de het goede vakmanschap van TSC.
Antwoord van TSC de Betuwe B.V.
Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw uitgebreide beoordeling! Super dat u na die lange ’testritten’ zo tevreden bent over het resultaat. Het doet ons deugd dat u weer met veel plezier van uw mooie Volvo gebruikmaakt en hem een ‘2e leven’ heeft geschonken. Ook dat is duurzaamheid!
Veel rijplezier toegewenst!
Team TSC
Uitstekend (BMW)
Ik rij in een BMW en had een gebroken ketting. Volgens BMW kon ik het beste een nieuwe motor aanschaffen. TSC kon wel mijn motor repareren (wel een dure maar een nieuwe motor is wel 3 tot 4 keer duurder). We zijn nu 8 maanden verder en mijn auto rijdt zonder problemen.
Antwoord van TSC de Betuwe B.V.
Geachte klant,
Fijn dat u weer probleemloos van uw mooie BMW kunt genieten en dat wij daar een bijdrage aan mochten leveren! Hartelijk dank voor uw positieve review!
Team TSC
Ford focus 1.0 ecoboost (koppakking lek)
Super vriendelijke uitleg vooraf, geen dwang en alles vrijblijvend. Hierna toch besloten de wagen te laten repareren.
Alles naar behoren gegaan, prijs afspraak gemaakt. Later bleek met proefrijden de wagen toch nog niet in orde. Is de wagen voor afleveren nog een keer bekeken bleek dat de cilinderkop toch een scheurtje vertoonde. Cilinderkop ook vervangen binnen de prijsafspraak!
Wagen in super goede conditie mee terug gekregen.
2 jaar extra garantie erbij gekocht ..
TSC De Betuwe: bedankt voor de goede service!
Antwoord van TSC de Betuwe B.V.
Geachte klant,
Het repareren van moderne motoren is niet eenvoudig… zo blijkt ook uit uw verhaal. Gelukkig doen we uitgebreide proefritten om dergelijke mankementen boven tafel te krijgen. In uw geval zijn we daar in geslaagd. Fijn dat u weer een auto in topconditie heeft teruggekregen!
Hartelijk dank voor de beoordeling!
Team TSC
Renault Tce distributiegroep vervangen
Ik had m’n Renault Scenic iets meer dan een jaar in m’n bezit toen de distributieketting met aandrukrollen vervangen moest worden. Gedoe met de vakgarage waar ik mijn Renault gekocht had. Maar bij TSC werd het probleem, goed, snel en voor een prima prijs opgelost. TSC is niet bij mij in de buurt maar ik ben blij dat ik de extra kilometers er voor heb afgelegd. Ik kan je dit bedrijf aanbevelen!
Antwoord van TSC de Betuwe B.V.
Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw mooie woorden en uw aanbeveling! We zijn blij te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn!
Team TSC
Revisie Renault Tce-motor
In juni onze Renault Tce-motor laten reviseren ivm kapotte motor door te hoog olieverbruik (bekend probleem bij dit type motor). Onlangs 2,5 week op vakantie geweest en probleemloos 3000 km gereden!
Dus erg tevreden over het laten uitvoeren van deze revisie.
Antwoord van TSC de Betuwe B.V.
Geachte klant,
Fijn dat we hebben mogen bijdragen aan een probleemloze vakantie 😉 Hartelijk dank voor de mooie review!
Team TSC
Vervangen motor VW Transporter Btdi 2013
Ik heb een poosje gewacht met de beoordeling, we zijn nu een jaar verder. Vorig jaar, bij 300.000 km. de motor vervangen ivm drukopbouw in het koelsysteem en wat olieverbruik. Gemodificeerd ruilblok ingegaan. Gelijk ook de turbo’s laten vervangen. Dure reparatie natuurlijk, maar inmiddels 30.000 km verder. Weer probleemloos genieten van deze fijne familiebus, gevoelsmatig hebben we deze een tweede leven gegeven. Dat is ook duurzaamheid.
Antwoord van TSC de Betuwe B.V.
Geachte klant,
Uw verfrissende kijk op duurzaamheid spreekt ons natuurlijk aan! Het is inderdaad een fantastische bus. Top dat jullie er weer optimaal van kunnen genieten. Dank voor de review.
Team TSC
Renault captur distributieketting vervangen.
Mijn dealer kwam met een offerte die enigszins aan de hoge kant was. Ik dacht dat een ketting een autoleven mee zou moeten gaan , zeker met mijn rustige rijstijl. Voor een bijna zes jaar oude auto met ongeveer 80000 km op de teller echter rijkelijk vroeg dit probleem. Ik vond TSC en belde met Peter Sap. Fijn gesprek dus afspraak gemaakt. Tussentijds belde de dealer nog om aan te geven dat er toch nog een paar honderd euro af kon mits de tandwielen niet vervangen hoefden te worden. Daar ben ik niet meer op ingegaan. Auto opgehaald door zeer vriendelijke chauffeur. Distributieketting professioneel vervangen voor prima vaste prijs. Tandwielen waren nog in orde.
Ik hou van het gevoel met een klantvriendelijk bedrijf te maken te hebben waar je eerlijk wordt geinformeerd en behandeld.
Welnu, bij TSC is dat zeker het geval. Ik ga ervan uit dat alles naar behoren is verlopen en dat ik met de weinige kilometers die ik nu rijd voorlopig geen problemen met de ketting hoef te verwachten.
Kortom, prima te woord gestaan, goede afspraken gemaakt die netjes zijn nagekomen.
Antwoord van TSC de Betuwe B.V.
Geachte klant,
Met uw laatste zin typeert u mooi wat we willen zijn: sterk in het advies, helder in de afspraken, top in de uitvoering! Dank voor uw beoordeling!
Team TSC
Revisie XC60 D4 met een VEA 2 ltr 4 cyl blok
Nadat het olieverbruik plots richting de 1,5 liter op 1000km ging heb ik een afspraak gemaakt met TSC de Betuwe.
Ze hanteren vaste prijzen voor een revisie met nieuwe zuigers (met de gemodificeerde schraapveren). Wel komen daar nog kosten bovenop zoals het vakkundig laten reinigen van het diesel partikel filter (@250€)
Na een week werd ik gebeld door dhr. Saps dat er een scheurtje in 1 vd cylinders was gevonden en daardoor kwamen er extra kosten bij voor het verbussen (@1000€).
Natuurlijk zou je deze extra kosten niet hebben als je geluk hebt, maar in ons geval werd de revisie nog een stuk duurder dan waar we in de eerste instantie rekening mee hadden gehouden.
Contact verliep verder aangenaam.
Eenmaal thuis checkte ik even de carterdruk door de olievuldop eventjes los te draaien en tot mijn schrik zag ik dat er behoorlijke (positieve) carterdruk waarneembaar was!
Dit lijkt mij niet juist, en heb daarop contact opgenomen met dhr P. Sap.
Hij vertelde mij echter dat dit een normaal verschijnsel is bij deze diesels. Heb zelf het idee dat dit niet de normale werking zou moeten zijn van het PCV systeem en kan dit verder moeilijk verifieren. De toekomst zou uit moeten wijzen of dit een probleem gaat worden.
Vooralsnog heb ik na een volle brandstoftank leeg gereden te hebben zelf nog een keer een oliewissel gedaan om exact te weten hoeveel olie erin gegaan is en voor de zekerheid een catchcan aangesloten ivm die carterdruk.
Na ongeveer 5000km gereden te hebben heb ik weer een oliewissel gedaan (en de catchcan bekeken). Er was zo’n beetje 400ml verbruikt, dus deze ‘controle’ laat in ieder geval zien dat op dit moment het olieverbruik terug gebracht is naar 1 liter op 12.500km, wat netjes te noemen is.
Vandaar mijn 4 sterren review, ik twijfelde of 3 hier meer op z’n plaats zou zijn. De revisie laat zien dat het olieverbruik zeker is afgenomen. Maar die positieve carterdruk zit mij nog steeds niet lekker, ondanks de moedigende woorden van dhr P. Sap.
Als die carterdruk neutraal geweest was na de revisie dan had ik zeker een overtuigendere review met een dikke 5 geschreven.
De toekomst zal het leren of die 4 sterren terecht waren. Vooralsnog geef ik TSC de Betuwe hier het voordeel van de twijfel.
Antwoord van TSC de Betuwe B.V.
Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw positief-kritische beoordeling. Natuurlijk hopen we, dat u over enkele weken of maanden een update geeft van de status van het olieverbruik cq de carterdruk.
Team TSC
Zeer tevreden over TSC De Betuwe. Een aanrader! (Audi Quattro S6)
Ik heb een Audi Quattro S6. Ik heb mijn distributieketting, tandwielen, 2 motorsteunen, vacuümpomp, benzinefilter, accu en 6 bougies laten vernieuwen. Auto laten halen en terug laten bezorgen. De prijs was heel goed. Daar maken ze hem bij Audi niet voor; is veel te duur. TSC DE BETUWE IS EEN AANRADER.
Antwoord van TSC de Betuwe B.V.
Geachte klant,
Hartelijk dank voor deze mooie beoordeling. Blij dat we u zo goed van dienst konden zijn! En dank voor de aanbeveling!
Team TSC
Renault Megane 1.2TCE
Vanmorgen heb ik gebeld met een medewerker van TSC. Deze verteld dat ik de auto net heb en wat de problemen zijn, nagenoeg geen compressie op cilinder 1 en een olieverbruik van 1,25 liter op 900 kilometer. Ik kreeg niet de indruk dat de technicus onder de indruk was van mijn probleem, dat is alleen maar goed in mijn ogen. Er is tijd voor mij uitgetrokken om te vertellen wat er gaat gebeuren en er is meteen meegedacht over de kosten omdat ik ook met een autohandelaar te maken heb die de auto aan mij heeft verkocht. Toch een kwartier aan de lijn gezeten en heb er een goed gevoel over gehouden. Het advies was eventueel de kosten te splitsen met de handelaar.
Daarna de handelaar gebeld, het verhaal uitgelegd en verteld dat ik ook een deel wil betalen. Gezien de 12 maanden garantie gaat deze waarschijnlijk overstag en wordt mijn auto gemaakt bij TSC.
Antwoord van TSC de Betuwe B.V.
Geachte klant,
Hartelijk dank voor deze mooie review! We willen klanten graag een eerlijk advies geven. Dat gaat verder dan alleen de reparatie; we willen de kosten voor u ook zo laag mogelijk houden! U geeft daar een prachtig voorbeeld van. Tot binnenkort!
Team TSC